NO BIMARI

از پیشگیری تا درمان بیماری ها

آیا دهان شویه می تواند خطر ابتلا به دیابت را در شما افزایش دهد؟

<-PostAuthor->
NO BIMARI از پیشگیری تا درمان بیماری ها

آیا دهان شویه می تواند خطر ابتلا به دیابت را در شما افزایش دهد؟

برای بسیاری از ما، یک جرعه دهانشویه دو بار در روز، بخشی از روال بهداشت دهان و دندان است. اما با توجه به تحقیقات جدید، این عمل ظاهرا سودمند، ممکن است خطر تعجب آوری را برای سلامت ما ایجاد کند: استفاده از دهانشویه می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.


محققان پیشنهاد می کنند که استفاده از دهانشویه حداقل دو بار در روز، باکتری های “مفید” را از بین می برد، که به نوبه خود می تواند متابولیسم قند را تغییر داده و خطر ابتلا به دیابت را تقویت کند، به ویژه برای افرادی که در معرض خطر بالا هستند

دهان شویه ممکن است باکتریهای_مفید دهان را از بین ببرد

بسیاری از دهانشویه ها حاوی ترکیبات ضد باکتریایی مانند کلرهگزیدین هستند که باکتری را می کشند تا از بروز التهاب لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات بهداشتی دهان جلوگیری کنند

همچنین بخوانید:

اقای دکتر پاتل از گروه آسیب شناسی و مرکز زیست شناسی در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام – و همکارانش معتقدند که این ترکیبات همچنین باکتری های “خوب” را در دهان از بین می برند که برای تشکیل اکسید نیتریک مهم است، که یک ترکیب شیمیایی بوده که به تنظیم انسولین کمک می کند – و مانند نوعی هورمون کنترل کننده میزان قند خون عمل میکند.

بنابراین، تخریب این باکتری های مفید می تواند توسعه دیابت را تسریع کند

لذا محققان گزارش دادند بین استفاده از دهانشویه کمتر از دو بار در روز و خطر ابتلا به #پیش_دیابت یا دیابت ارتباطی وجود ندارد و بیشتر از ان می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

منبع: drsasani



تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1399 | 13:29 | نویسنده : ser |



.: Weblog Themes By SlideTheme :.