NO BIMARI

از پیشگیری تا درمان بیماری ها

راهکار های طبیعی برای لاغر شدن

<-PostAuthor->
NO BIMARI از پیشگیری تا درمان بیماری ها

راهکار های طبیعی برای لاغر شدن

بهترین چای های گیاهی برای لاغری خیلی سریع:
چای سبز :
مطالعات مختلف توسط محققان ثابت کرد که مصرف چای سبز می تواند به بیماران چاق و دیابتی کمک کند که وزن را با افزایش متابولیسم چربی و سیری و سرکوب ژن های چاقی کاهش دهند.



چگونه چای سبز را آماده کنیم:یک فنجان (یا دو)آب را حرارت دهید اجازه ندهید که جوش بیاید درجه حرارت باید حدود 85 درجه باشد.آب را در یک قوری بریزید و یک قاشق چای خوری (یا دو)برگ چای سبز بریزیدآن را به مدت 3 تا 4 دقیقه بپوشانید.

زمان مصرف :می توانید چای سبز را با صبحانه خود و بین وعده های غذایی مصرف کنید. سعی کنید قبل از رفتن به خواب آن را مصرف نکنید و بیش از 5 فنجان چای سبز در روز نداشته باشید. اگر اضطراب دارید و یا بیش از حد هایپر اکتیو هستید از مصرف کافئین اجتناب کنید.

چای ترش:

چای ترش حاوی آنتی اکسیدان قوی است و هیچ کافئینی ندارد دانشمندان دریافته اند که نوشیدن این چای می تواند به کاهش فشار خون کمک کند در نتیجه برای کسانی که مبتلا به فشار خون هستند خوب است فشارخون باعث استرس می شود که به نوبه خود سموم را در بدن افزایش می دهد و منجر به التهاب می شود وقتی بدن در یک حالت التهاب ثابت است از متابولیسم چربی جلوگیری می کند و این منجر به افزایش وزن می شود دانشمندان آمریکایی همچنین دریافتند که سطح کلسترول بد را کاهش داده و چربی خون را بهبود می بخشد


چگونه چای ترش را آماده کنیم: یک فنجان آب به جوش بیاورید یک قاشق چای خوری را به یک قوری اضافه کنید وقتی آب شروع به جوش آمدن می کند، شعله را خاموش و آن را داخل قوری بریزید بعد از5 دقیقه که خیس خورد داخل فنجان ریخته و میل کنید

زمان مصرف :آن را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی خود میل کنید می توانید قبل از خوابیدن هر نوع چای رقیق را بخورید مطمئن شوید که بیش از سه فنجان چای در روز نخورید.

چای بابونه

چای بابونه خاصیت ضد التهابی، ضد افسردگی، ضد اضطرابی دارد افسردگی، اضطراب، تورم و محرومیت از خواب رابطه مستقیمی با افزایش وزن دارند. دانشمندان دریافته اند که وجود ترکیبات فنولی، مانند کورستین ، لوتئولین ، اپیژنین، گلیکوزید در چای بابونه، مسئول لاغری است یک مطالعه همچنین نشان داد که چای بابونه می تواند سطح قند خون را کاهش دهد

طرز تهیه:یک فنجان آب به جوش بیاورید آن را از روی حرارت بردارید و به یک قوری دو قاشق چای بابونه و یا یک کیسه چای بابونه بریزید بعد از 5 دقیقه خیس خوردن آن را صاف کنید.

زمان مصرف: قبل از این که به رختخواب بروید تا بهتر بخوابید، این کار را بکنید. اگر احساس افسردگی و یا اضطراب می کنید چای بابونه را در طول روز در روزهای هفته بخورید بیش از دو فنجان چای بابونه در روز نخورید.

کاهش وزن به سرعت برق و باد با چای طبیعی
چای زنجبیل

زنجبیل ریشه گیاه گلدار است و عموما به عنوان عامل طعم دهنده و ادویه به کار می رود. دانشمندان دریافته اند زنجبیل حاوی یک ترکیب زیست فعال، است که بوی تند و ویژه ای دارد و نیز خاصیت ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد تهوع، حساسیت گلوکز و کاهش فشار خون دارد محققان دانشگاه کلمبیا دریافته اند که زنجبیل به افزایش سیری و گرمازایی کمک کرده است

طرز تهیه :یک فنجان آب را حرارت دهید یک قاشق چای خوری از زنجبیل خرد شده را به آب اضافه کنید بگذارید 5 دقیقه بجوشد. اگه بخواهید می توانید عسل و لیمو رو هم اضافه کنید.

زمان مصرف: می توانید چای زنجبیل را با صبحانه و یا بین وعده های غذایی مصرف کنید. بیش از سه فنجان چای زنجبیلی در روز نداشته باشید.


چای نعناع

چای نعناع از برگهای نعناع به دست می آید این اثر آرامش بخشی فوری دارد. دانشمندان دریافته اند که نعناع شامل ترکیبات فرار مانند منتول ، هسپریدین ،لوتئولین و اریوکیترین است. اینها خلق و خو را بهبود می دهند و اثر ضد التهاب، ضد میکروبی، بهبود هضم و آنتی اکسیدانی دارد


طرز تهیه :یک فنجان آب را به جوش بیاورید 5 - 10 عدد برگهای نعناع را به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید برای 5 تا 7 دقیقه بجوشد. همچنین می توانید از یک کیسه چای استفاده کنید و برای حدود 3 دقیقه آن را در آب گرم قرار دهید.

زمان مصرف: بین وعده های غذایی، دو ساعت قبل از خوابیدن، یا با صبحانه میل شود بیش از دو یا سه فنجان چای نعناع در روز ننوشید.

کاهش وزن به سرعت برق و باد با بهترین نوشیدنی های گرم
گل همیشه بهار

محققان دریافته اند که دارای خواص ضد التهابی قوی است آن مزه گل و تازه دارد که می تواند به آرام کردن شما کمک کند و استرس را کاهش دهد. بنابراین، این چای می تواند به افزایش وزن ناشی از استرس و التهاب کمک کند.

طرز تهیه : یک فنجان آب به جوش بیاورید.یک تا دو قاشق چای خوری گل های خشک شده را هم اضافه کنید و 10 دقیقه خیس کنید قبل از نوشیدن آن را صاف کنید.

زمان مصرف:آن را با صبحانه یا بین وعده های غذایی تان تقسیم کنید بیش از سه تا چهار فنجان چای در روز ننوشید.


چای رزماری

رز ماری یک گیاه آروماتیک محبوب است که در آشپزی به کار می رود. این گیاه برگ های سوزنی شکل دارد تحقیقات انجام شده روی برگ رزماری و عصاره های گیاهی نشان می دهد ویژگی های آنتی اکسیدان قوی دارند محققان همچنین دریافتند که چای رزماری دارای خاصیت ضد افسردگی است هر دوی این ویژگی ها برای ترویج کاهش وزن مناسب هستند.


طرز تهیه :آب را بجوشانید و رزماری را به قوری اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه خیس کردن آن را صاف کنید و بنوشید اگر بیشتر خیس بخورد ممکن است تلخ شود

زمان مصرف: آن را با صبحانه و بین وعده ناهار و شام همراه داشته باشید. بیش از سه فنجان چای رزماری را روزانه ننوشید.


چای انار

چای انار یک چایی مخصوص است که در آن آب انار (خواص آب انار بسیار فوق العاده می باشد )غلیظ، دانه های انار و یا گل های خشکیده انار سرو می شود. انار پر از آنتی اکسیدان ها هستند و خواص ضد میکروبی دارند مزه شیرین این چای، به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

طرز تهیه:یک فنجان آب به جوش بیاورید و بلافاصله از روی شعله بردارید.یک قاشق چای خوری بابونه یا چای سبز اضافه کنید و دانه انار را خرد کنید یا گل انار خشک را به قوری اضافه کنید.4 تا 5 دقیقه آن را خیس کنید سپس صاف کرده و بنوشید .

زمان مصرف: می توانید در طول صبحانه یا بین وعده های غذایی آن را میل کنید بیش از سه فنجان از این چای را روز ننوشید.


میوه ها در لاغری چه نقشی می توانند ایفا کنند ؟
توت فرنگی


توت فرنگی یک کاسه پُر توت فرنگی برای کاهش وزنتان مفید است. فیبر با کیفیت موجود در توت فرنگی نه تنها گوارش را تنظیم می کند بلکه به کنترل دیابت نوع 2 نیز کمک می کند، چون فیبر از بالارفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند، بنابراین به کاهش وزن نیز کمک می کند. از توت فرنگی به روش های مختلفی استفاده کنید.


آووکادو :


آوکادو نیز دارای فیبر بالایی است که برای طولانی مدت سیر نگهتان می دارد و از هوس های غذایی پیشگیری می کند. آوکادو یکی از بهترین منابع اسید چرب های غیر اشباع است که برای قلبتان نیز مفید است. این میوه کربوهیدرات پایین و چربی بالایی دارد در نتیجه برای افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند نیز کار آمد است. چربی دیر هضم است و قند خون را به مرور افزایش می دهد بنابراین زمان سیری را افزایش می دهد.


پرتقال


پرتقال چربی پرتقال صفر است، همچنین کالری پایینی دارد و منبعی غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین یکی از بهترین میوه ها برای استفاده در رژیم غذایی به حساب می آید. توصیه می شود به جای آب پرتقال از میوه کامل آن استفاده کنید تا بیشترین فیبر را دریافت کرده باشید.


کیوی


کیوی برای گوارش معجزه می کند. این میوه دارای آنزیمی به نام آتیینیدین است که با خاصیت حل کنندگی پروتئین شناخته می شود. آتیینیدین به هضم پروتئین های درون بدن کمک می کند و همچنین برای بیماران مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر مفید است. سلامت گوارش با کاهش وزن رابطه ای تنگاتنگ دارد. گوارش ضعیف یعنی هضم و تجزیه غذاها برای بدن دشوار است. همچنین ضعف در گوارش بدان معناست که مواد مغذی غذاها کاملا مورد استفاده قرار نگرفته اند و روی سوخت و ساز نیز تاثیر منفی دارند.
به‌منظور انجام تمرینات ورزشی با کیفیت که به کالری‌سوزی یا عضله‌سازی منتج می‌شود، شما باید مایع از دست رفته از بدن خود را جایگزین کنید. در غیر این صورت، ضربان قلب شما بالا خواهد رفت و احتمالا بدن‌تان طی انجام تمرینات ورزشی کند خواهد شد که کمکی به تحقق هدف کاهش وزن از طریق ورزش نخواهد کرد.

هنگام ورزش مقدار مشخصی از خون باید به چندین بخش از بدن ارسال شود. خون باید به مغز، عضلات و پوست برای خنک‌سازی برود. زمانی که عرق می‌کنید، در صورت عدم جایگزینی مایعات از دست رفته، حجم خون شما کاهش می‌یابد. در شرایطی که مغز، عضلات و پوست همچنان به خون نیاز دارند اما میزان کافی از آن را دریافت نمی‌کنند. از این رو ضربان قلب افزایش می‌یابد، انجام تمرینات سخت‌تر به نظر می‌رسد و احتمالا کند خواهید شد و اگر به نشانه‌های ارائه‌شده از سوی بدن توجه نکنید، ممکن است از هوش بروید.

از این رو جایگزینی میزان مایع از دست رفته به‌واسطه تعریق هنگام ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد و حرکت شما در مسیر درست و تحقق هدف کاهش وزن را امکان‌پذیر می‌کند.»
منبع : goonagoon95


تاريخ : چهارشنبه 2 مهر 1399 | 14:38 | نویسنده : ser |



.: Weblog Themes By SlideTheme :.